Czemu dobór barw w działaniach marketingowych ma takie znaczenie

Naukowcy badają wpływ barw na emocje i decyzje, które się podejmuje od dziesięcioleci, i przez ten czas powstało mnóstwo rzetelnych artykułów na ten temat. Jak się okazuje, kolory mają ogromne znaczenie, z czego jednak wielu ludzi nie do końca zdaje sobie sprawę. Wpływ ten można również zauważyć w tym, jakie produkty i marki wybierane będą przez kupujących a jakich będą oni unikać.

Z tego też powodu zabierając się za jakieś prace związane z rebrandingiem czy kreowaniem nowej marki trzeba także wziąć to pod uwagę. Jeżeli się bowiem wybierze jakieś przypadkowe kolory, nie pasujące specjalnie do siebie albo co gorsza do rodzaju prowadzonego biznesu, to może się okazać że efekt będzie zupełnie odwrotny od planowanego. Klienci zamiast wybierać chętnie wyroby danej firmy to zaczną ich unikać, przykładowo z powodu skojarzeń czy tego, że im się po prostu nie będzie podobać opakowanie.

Wiele firm miało się okazję o tym przekonać, gdy duże nakłady na zmianę wizerunku zostały stracone właśnie dlatego, że ktoś podjął decyzję o nie takim kolorze jak trzeba. Ale któryś z kolorów, nie pasujący wcale do jednej firmy, sprawdzi się świetnie przy innej, dlatego też warto poznać zasady ich wykorzystywania i znaczenie. Jeden z częściej wybieranych to niebieski, kojarzący się z profesjonalizmem, stabilnością i zaufaniem, z tego też powodu chętnie stosowany jest przez firmy z branż technologicznych czy finansowych. Czerwień jest kolorem emocji, ale też może oznaczać niebezpieczeństwo i zagrożenie.

Dlatego używać go należy z rozsądkiem, ale wpasowany odpowiednio w całość na pewno przyniesie wiele korzyści. Skrajne odczucia pojawiają się również przy kolorze czarnym. On z jednej strony kojarzy się ze smutkiem i żałobą, lecz z drugiej może oznaczać luksus, elegancję i wysoki standard. Mając to wszystko na uwadze należy uwzględnić, czy kolor zielony sprawdzi się odpowiednio w przypadku danego projektu, czy jednak niekoniecznie. Jeżeli nie, to należy znaleźć inne rozwiązanie, aby włożona praca nie została zmarnowana.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Dodaj komentarz
Możesz także polubić